Cesty ke zdraví

Každý jsme na cestě...

Kam směřujete vy, jaký je váš cíl?

Pokud je to zdraví, můžu vám pomoci.

Mnoho lidí se začne starat o své zdraví až tehdy, když o ně přijde. Srdeční infarkt, zlomená noha, vysoký krevní tlak nebo zánět slinivky břišní nás upozorní, že máme také své tělo a to má své potřeby a vyžaduje, abychom se o ně starali a pečovali. Z lékařského hlediska se tomu říká sekundární prevence a této oblasti se alespoň nějaké procento lékařů věnuje a svým pacientům radí, jak již znovu neonemocnět.

Z mého pohledu je lepší a efektivnější tzv. primární prevence – starat se, abych byl zdraví  ještě předtím, než onemocním. Kopat studnu dříve, než dostanu žízeň.

Jak dojít ke zdraví? Jakými cestami se ubírat, abychom byli trvale – nebo alespoň dlouhodobě – zdraví?

Koupíme si nové auto a potom s ním pravidelně jezdíme na všechny ty garanční servisní prohlídky a dopřáváme mu kvalitní pohonné hmoty a kvalitní olej, aby nám co nejdéle vydrželo a sloužilo. Pořídíme si domácího mazlíčka a potom s ním chodíme k veterináři na různá očkování, kupujeme mu ty nejlepší a nejzdravější granule či konzervy a doporučené vitaminy, staráme se o něj, pečujeme o něj a chodíme s ním na procházky. A co naše tělo? Jak se mu věnujeme a jak se o něj staráme, aby nám co nejdéle vydrželo a sloužilo?

Tak jako v péči o naše auto či domácího mazlíčka potřebujeme i do našeho zdraví investovat čas a peníze. Podle mých dlouholetých zkušeností se potřebujeme zaměřit nejméně na 6 oblastí péče o naše tělo, mysl a ducha.

  1. Výživa: Jak se stravovat? Co jíst?
  2. Doplňky stravy: Brát nějaké doplňky stravy? Pokud ano, pak jaké?
  3. Pohyb: Jak se mám hýbat? S jakou intenzitou mám cvičit či sportovat?
  4. Relaxace: Jak se vyrovnávat se stresem?
  5. Pozitivní přístup k životu: Mám to řešit?
  6. Preventivní lékařská vyšetření: Mám je využívat?

Více zde

 

Jestliže chceme zjistit, které doplňky stravy máme brát, pak už nemusíme pátrat v moudrých knihách  nebo hádat z křišťálové koule, pomocí virgule či jiných prostředků. Máme k tomu biochemickou metodu.

Analýza koncentrací biogenních prvků ve vlasech je nejlepší metodou k hodnocení minerálního stavu organizmu. Vlasy například byly vybrány Světovou zdravotnickou organizací a Agenturou ochrany prostředí k hodnocení vlivu toxických kovů na organizmus. 

Díky suplementaci (doplňování naší výživy doplňky stravy) a dietě můžeme srovnat nedostatky jednotlivých prvků, upravit poruchu rovnováhy poměrů různých prvků i biochemické tendence tak, aby nedošlo k rozvoji onemocnění a člověk zůstal zdravý. Tam, kde je již choroba rozvinuta, je úprava způsobu stravování a cílená suplementace výbornou podpůrnou léčbou a u některých chronických chorob může být samostatnou léčebnou metodou vedoucí ke zlepšení stavu pacienta. 

Více zde

Jednou z cest ke zdraví je udržovat si normální hmotnost. Pokud mám nadváhu nebo jsem obézní, pak tou cestou je redukce hmotnosti, nejlépe osvědčenou a vědecky podloženou metodou.

Kdo by nechtěl být zdravý, mít správnou hmotnost a cítit se skvěle?! Kdo by nechtěl program na dosažení optimální hmotnosti, který je vhodný pro každého?!

Všichni jsme jedineční a každý by se měl stravovat poněkud jinak. Jenže jak to zjistit a jak lidem ušít výživu přímo na míru? Lze to na základě kvalitního a přesného vyšetření.

Více zde